Resepi Kek Pisang Tanpa Serbuk Penaik

Cara buat kek pisang, resepi kek pisang coklat, resepi kek pisang mudah, cara buat kek pisang, resepi kek keju tanpa bakar, resepi kek pisang sukatan cawan, resepi kek pisang coklat moist,

Kepada semua pembaca yang dihargai, kami ingin berkongsi koleksi Resepi kek pisang kukus sukatan cawan tanpa telur yang sangat mudah dan sedap dengan anda. Ini adalah salah satu resipi yang sangat popular di kalangan orang Asia, khususnya dalam kalangan orang Malaysia. Kek pisang kukus ini sangat lembut dan cukup manis, yang tentunya diperbuat daripada pisang yang sudah masak. Ia sangat sesuai untuk minum petang bersama keluarga dan rakan-rakan.

Gambar kek pisang kukus sukatan cawan tanpa telur

Bahan-bahan untuk kek pisang kukus sukatan cawan tanpa telur

  • 1 cawan tepung gandum
  • 1/2 cawan gula pasir
  • 1/2 sudu teh baking powder
  • 1/2 sudu teh baking soda
  • 1/4 cawan minyak sayuran
  • 3/4 cawan susu pekat manis
  • 1 cawan pisang yang sudah masak, lembutkan dengan garpu

Cara-cara untuk memasak kek pisang kukus sukatan cawan tanpa telur

  1. Panaskan kukusan dan sediakan dulang kukus dengan bekas ukur.
  2. Campurkan semua bahan dalam mangkuk dan kacau rata.
  3. Tuangkan adunan ke dalam bekas ukur dan letakkan dalam dulang kukus. Pastikan bahawa bekas ukur tersebut ditutup rapat.
  4. Kukus selama 25-30 minit hingga kek siap.
  5. Keluarkan dari kukusan dan hidangkan kek pisang kukus sukatan cawan tanpa telur dengan acuan kasar.

Jangan terlepas untuk mencuba kek pisang kukus sukatan cawan tanpa telur yang sedap dan mudah ini. Resipi ini sangat sesuai untuk mereka yang gemar menyediakan kek tetapi tiada banyak masa dan susah untuk mendapatkan telur. Ia juga boleh disimpan dalam peti sejuk untuk beberapa hari lagi. Kami berharap anda akan menikmatinya dan kongsikan resipi ini dengan keluarga dan rakan-rakan anda.

Terima kasih kerana membaca resepi kek pisang kukus sukatan cawan tanpa telur kami hari ini. Jangan lupa untuk melawati kembali laman web kami untuk resipi yang lebih menarik. Selamat mencuba!

Resepi Kek Pisang Tanpa Serbuk Penaik

If you are looking for Catatan tanpa pena kek pisang, you've visit to the right web. We have pictures like Catatan tanpa pena kek pisang, resepi kek pisang moist yang sedap dan mudah, koleksi resepi kek pisang kukus sukatan cawan tanpa telur foody bloggers. Read more:

Koleksi resepi kek pisang kukus sukatan cawan tanpa telur foody bloggers, satu adunan boleh bakar atau kukus, resipi kek pisang ringkas ni memang

Kek pisang syapex resepi. Resepi kek pisang tanpa telur bakar about quotes w. Pisang kek kukus resepi lembut manis telur sukatan masam cawan apam. Yang nak diet kena cuba resipi kek pisang versi sihat ni. tanpa gula. Catatan tanpa pena kek pisang. Kek pisang coklat kluster kayangan tanpa telur sedap, premium dan moist. Kek pisang resepi pena catatan tanpa sedap


Also read:

.