Resepi Nugget Ayam Pedas

Resepi nugget ayam pedas manis, resepi nugget ayam pedas artomoro, resepi nugget ayam pedas kfc, resepi nugget ayam pedas balikpapan, resepi nugget ayam cheese, resepi nugget ayamas, resepi nugget homemade, resepi nugget ayamas, resepi nugget ayam cheese,

Jika anda sedang mencari hidangan yang sedap, sihat dan mudah dibuat, inilah resepi yang sesuai untuk anda! Mari cuba Nugget Ayam Tempura yang ringkas dan sihat ini.

Resepi Nugget Ayam Tempura

Bahan-bahan:

  • 1 ketul dada ayam tanpa kulit
  • 1 biji telur
  • 1 cawan tepung jagung
  • 1 cawan susu segar
  • 1 camca teh Garam
  • 1 camca teh Lada Hitam
  • Panir atau breadcrumbs secukupnya

Cara-cara:

  1. Panaskan kuali dengan minyak yang secukupnya.
  2. Potong ayam menjadi saiz yang kamu suka.
  3. Untuk adunan tepung, pukul telur dan adun bersama susu, tepung jagung, garam dan lada hitam.
  4. Celupkan ayam dalam adunan tepung dan kemudian ke dalam paun panir untuk membuat lapisan tempura.
  5. Siap untuk dihidangkan! Sajikan dengan sos atau mayonis kesukaan kamu.

Resepi ini sangat mudah dan ringkas, serta ianya pasti menjadi hidangan kegemaran keluarga anda. Selain itu, ianya sangat sihat kerana menggunakan tepung jagung dan panir bukan tepung serbaguna yang biasanya digunakan dalam nugget yang terdapat dipasaran. Tepung jagung adalah lebih sihat kerana ia mengandungi lebih sedikit kalori dan tidak mengandungi gluten, yang bagus untuk mereka yang mempunyai intoleransi gluten.

Bagaimana resepi ini mempunyai kebaikan dari segi kesihatan? Menggunakan dada ayam tanpa kulit adalah pilihan yang baik kerana ia lebih rendah lemak dan lebih sihat. Kami menggalakkan anda menggunakan minyak masak yang lebih sihat seperti minyak zaitun atau minyak kelapa sawit yang tidak dihidrogenasi.

Ada banyak cara untuk menikmati nugget ayam tempura ini. Anda boleh menyajikannya sebagai makanan ringan semasa menonton televisyen di rumah, atau sebagai hidangan utama dalam jamuan keluarga. Sos atau mayonis yang disertakan membuatkan resepi ini lebih enak, jadi cubalah mencampurkan beberapa bahan kesukaan anda untuk mendapatkan rasa yang terbaik.

Mari mencuba resepi ini hari ini dan rasailah keunikan dari nugget ayam tempura yang sedap dan sihat!

Resepi Nugget Ayam Pedas

If you are searching about Resepi nugget ayam buat simanja tersayang, tentu dia suka! december, you've visit to the right web. We have pics like Resepi nugget ayam resepi bergambar, dijamin...! inilah 5 kreasi unik cara membuat nugget ayam yang lezat, resepi nugget ayam simple dan sedap sangat! saji.my. Here you go:

Dijamin...! inilah 5 kreasi unik cara membuat nugget ayam yang lezat, resepi nugget ayam buat simanja tersayang, tentu dia suka! august

Ayam nugget nuggets bahan lezat daging ikan bergizi unik plw ncc menjadi dijamin kreasi inilah mayonnaise rumahmesin piores. Resep nugget ayam pedas thegorbalsla. Resepi nugget ayam buat simanja tersayang, tentu dia suka! december. Nugget resepi tempura sihat jimat bolehlah rajin bekukan. Nugget ayam tempura sihat. Nugget ayam resepi sedap goreng sangat panas. Resepi nugget ayam homemade kedai vitamin butterworth



Also read:

.