Resepi Nasi Goreng Oden

Resepi nasi goreng kerabu, resepi nasi goreng ayam, resepi nasi goreng tomyam, resepi nasi goreng simple dan sedap, resepi nasi goreng telur, resepi nasi goreng seafood, resepi nasi ayam, resepi nasi goreng kerabu, resepi nasi tomato,

Selamat datang di halaman kami yang menyajikan berbagai resep masakan lezat dan spesial, kali ini kami ingin berbagi resep nasi goreng kambing yang pasti akan membuat lidah Anda bergoyang dan membuat Anda ketagihan. Dijamin, resep ini akan membuat Anda tergila-gila dengan nasi goreng kambing.

Bahan:

250 gr nasi putih

200 gr daging kambing

2 butir telur

2 siung bawang putih, cincang halus

1 buah cabe merah besar, iris serong

1 batang daun bawang, potong serong

2 sdm kecap manis

1 sdm minyak goreng

1 sdt garam

Cara membuat:

  1. Haluskan bawang putih dan garam dengan cobek atau mesin penggiling. Tambahkan daging kambing yang sudah dipotong menjadi dadu-dadu kecil ke dalam bumbu yang telah dihaluskan, aduk rata dan diamkan selama kurang lebih 30 menit.
  2. Panaskan minyak goreng dengan api sedang, kemudian tumis bawang putih hingga harum. Tambahkan cabe merah besar dan daun bawang, aduk rata hingga layu dan harum.
  3. Tambahkan telur, aduk cepat dan rata. Kemudian tambahkan daging kambing yang telah dibumbui, aduk rata dan masak hingga matang.
  4. Tambahkan nasi putih ke dalam wajan, aduk rata dengan bahan lainnya. Kemudian, masukkan kecap manis ke dalam adonan, aduk rata hingga semua bahan tercampur dengan baik.
  5. Tunggu hingga nasi menjadi agak kering, kemudian matikan api. Nasi goreng kambing spesial siap untuk disajikan.

Taklukkan rasa lapar Anda dengan resep nasi goreng kambing spesial ini. Dijamin, rasa daging kambing yang gurih dan rempah rempah yang menggugah selera pada resep ini akan membuat Anda ketagihan. Anda bisa menjadikan sajian ini sebagai pilihan menarik saat acara kumpul keluarga atau arisan dengan teman-teman. Selamat mencoba resep ini dirumah!

Resepi Nasi Goreng Oden

If you are looking for Resepi nasi goreng planta, you've came to the right place. We have pictures like 8 resepi nasi goreng yang anda boleh cuba di rumah, resepi nasi goreng, resepi nasi goreng kerabu • resepi bonda. Read more:

Resepi oden mudah dan sedap cerita ceriti ceritu mamapipie, resepi nasi goreng

Goreng nasi kering resepi udang telur masin masak kongsikan. Resepi nasi goreng kerabu kantan resepibonda bonda adami soto kari. Resepi goreng nasi. Nasi goreng cina resepi masak sedap warung ala ayam lada kering rendang jom rasanya pun. Eitakz blog's nasi goreng cina ala warung. Best indonesian cuisines. Nasi goreng cili padi resepi sarapan pagi rabu ikan lazat sedap jenis impit nennie khuzaifah pastayemektarifi dailymakan masak jagung bilis



Also read:

.