Resepi Macaroni Cheese Azlina Ina

Amazing macaroni and cheese, amazon macaroni and cheese, macaroni macaroni and cheese, macaroni and cheese ricetta, macaroni n cheese recipes, usda macaroni and cheese recipe, allrecipes macaroni and cheese, resepi macaroni cheese prego, recipe macaroni cheese with bacon, recipe macaroni cheese uk, resepi macaroni cheese, resepi macaroni bakar,

Cik rasa lapar sangat-sangat hari ni. Tapi, Cik malas nak masak yang susah-susah punya. Tapi, Cik ada idea! Cik nak belajar buat resepi Macaroni Cheese Bakar!

Macaroni Cheese Bakar

Untuk resepi ni, kita perlukan bahan-bahan seperti berikut:

Bahan-bahan:

  • 1 paket (200 g) pasta yang Cik suka, seperti elbow atau fussili
  • 3 sudu besar mentega
  • 3 sudu besar tepung
  • 2 cawan susu segar
  • 1 stik keju cheddar yang diparut
  • Garam dan lada hitam secukup rasa
  • 1 biji bawang besar yang dicincang
  • 150 g daging burger yang dicincang

Cara-cara:

Panaskan oven anda pada suhu 350 darjah F. Masak pasta mengikut arahan di atas bungkusan. Kemudian, toskan dan letakkan ke dalam mangkuk.

Seterusnya, di dalam kuali, cairkan mentega dan tumis bawang sehingga wangi. Tambahkan daging burger yang telah dicincang dan goreng sehingga masak. Kemudian, tambah tepung dan adun sehingga rata.

Tuangkan susu segar sedikit demi sedikit sambil dikacau sehingga pekat. Kemudian, tambah keju parut dan kacau sehingga keju cair. Akhir sekali, masukkan sedikit garam dan lada hitam secukup rasa.

Campurkan sos ke dalam mangkuk pasta yang telah disediakan, adun sehingga rata. Kemudian, letakkan campuran pasta ke dalam satu mangkuk besar. Taburkan keju parut di atasnya dan bakar dalam oven selama 25 minit.

Mmm..macam sedap je! Terbayang-bayang Cik dah rasa keju pekat minggat di mulut.. Dah la senang nak buat! Memang best la untuk dijadikan hidangan untuk family dinner atau untuk dihidangkan ketika jamuan.

Cepat-cepatlah Cik masak dan selamat mencuba!

Resepi Macaroni Cheese Azlina Ina

If you are searching about Ini dia resepi macaroni cheese yang tersangat mudah & menggiurkan, you've visit to the right place. We have images like Resepi macaroni cheese (sedap ringkas) – resepi.my, resepi macaroni cheese bakar sedap dan lazat bidadari.my, resepi makaroni cheese ala secret recipe (menyelerakan!) chocolate banana. Here it is:

Resepi makaroni cheese ala secret recipe (menyelerakan!) chocolate banana, resepi nennie khuzaifah macaroni & cheese

Resepi macaroni cheese (sedap ringkas) – resepi.my. Resepi viral azlina ina for android apk download. Ini dia resepi macaroni cheese yang tersangat mudah & menggiurkan. Resepi macaroni makaroni goreng sedap menggiurkan tersangat resipi siraplimau hasilnya terliur. Resepi makaroni cheese ala secret recipe (menyelerakan!) chocolate banana. Azlina resepi. Koleksi resepi azlina ina



Also read:

.