Resepi Ikan Bakar Portugis Viral

Resepi ikan bakar portugis viral, resepi ikan bakar portugis viral exanthem, resepi ikan bakar portugis viral pink, resepi ikan pari bakar portugis, resepi ikan bakar portugis, resepi ikan bakar percik, resepi ikan cencaru, resepi ikan siakap, resepi ikan masak kicap,

Jika anda sedang mencari hidangan ikan yang bertekstur lembut dan berbalut dengan perisa Portugis yang unik, cuba resepi Ikan Bakar Portugis ini. Ikan bakar ini pasti akan memuaskan cita rasa anda dengan perpaduan rempah Portugis yang segar dan menarik.

Bahan-bahan:

  • 1 ekor ikan pari
  • 2 sudu besar air asam jawa
  • 1 batang serai
  • 4 ulas bawang putih, cincang
  • 2 sudu besar cili kering yang telah dibasuh
  • 1 biji limau kasturi yang telah diperas
  • 1 inci halia yang dihiris halus
  • Garam secukup rasa

Cara-cara:

  1. Bersihkan ikan pari dan cutting sesuai saiz.
  2. Campurkan semua bahan-bahan yang lain di dalam satu mangkuk.
  3. Perap ikan dengan bahan-bahan yang telah dicampurkan selama 30 minit.
  4. Bakar ikan sampai masak, sambil diolesi dengan sisa bahan yang telah digunakan untuk memerap ikan.

Untuk hidangan yang lebih lazat, boleh dicicah bersama nasi panas dan kuah sambal yang pedas. Selain itu, ikan bakar ini juga sesuai untuk dimakan dengan roti canai.

Segenggam rempah Portugis yang segar akan memberikan cita rasa yang kaya kepada hidangan ikan bakar ini. Ikan pari yang telah dicampurkan dengan air asam jawa dan limau kasturi akan membantu mempertingkatkan rasa ikan dan memberikan rasa yang lebih segar dan nikmat.

Bagaimana dengan membuat resepi ikan bakar Portugis ini untuk hidangan berbuka puasa atau makan malam bersama keluarga?

Resepi Ikan Bakar Portugis Viral

If you are searching about Sometimes things doesnt happen the way we want ikan bakar portugis, you've visit to the right page. We have pics like Ikan bakar portugis kini rahsia resepi terbongkar pasti cuba beb, resepi ikan bakar portugis – my resepi, 5 resepi ikan bakar portugis sedap (ikan yang lembut isinya, dibakar. Read more:

Ikan bakar portugis kini rahsia resepi terbongkar pasti cuba beb, resepi ikan bakar portugis mid valley khazanah resepi

Ikan bakar resepi portugis cermin wan dato betul pes bawal sedap resipi kukus nanti resep. Ikan bakar portugis resepi masak sambal dapur resep kembung masakan talapia guna membahayakan pembalut limau bawal acar khas. Bakar baronang ikan bumbu resepi kecap portugis pondok lauk mantappp rasane. 5 resepi ikan bakar portugis sedap (ikan yang lembut isinya, dibakar. Resepi ikan bakar portugis mid valley khazanah resepi. Bakar portugis sedap. Resepi ikan bakar portugis – my resepi


Also read:

.