Resepi Nasi Lemak Daun Pisang Sedap

Pak ali nasi lemak daun pisang, resepi masak lemak jantung pisang, nasi lemak makanan khas mana, resepi nasi lemak che nom, nasi lemak daun pisang, resepi nasi lemak wangi, resepi nasi lemak kampung, resepi nasi lemak, resepi nasi goreng,

Hari ini, saya ingin mengongsikan resepi nasi lemak pandan yang sangat sedap dan pasti membuatkan lidah anda bergelora. Saya telah mencari resepi ini dari laman web dan ternyata ia amat mudah untuk diikuti. Mari, kita mulakan.

Resipi Nasi Lemak Pandan

Ingredients

  • 2 Cawan beras wangi
  • 3 Cawan air
  • 1 Helai daun pandan - ketuk
  • Garam secukup rasa

Instructions

  1. Cuci beras sehingga bersih, kemudian masukkan ke dalam periuk nasi.
  2. Masukkan 3 cawan air, daun pandan, dan garam ke dalam periuk. Gaul rata.
  3. Masukkan periuk nasi ke dalam pengukus, dan hidangkan selepas siap dimasak.

Nasi lemak ini sangat cocok dengan sambal, telur goreng, kacang tanah goreng, dan ikan bilis. Anda boleh menggunakan resipi yang biasa anda gunakan untuk membuat sambal atau telur goreng atau ikan bilis. Saya suka menggunakan sambal belacan untuk menambah rasa bagi nasi lemak ini.

Semoga resepi ini berguna bagi anda yang ingin mencuba masak nasi lemak pandan yang sedap dan sedikit berbeza dari biasa. Jangan takut mencuba resepi baru, kerana dari sini lah kita boleh menambah ilmu serta kemahiran dalam memasak.

Resepi Nasi Lemak Daun Pisang Sedap

If you are looking for Baru 28+ cara bungkus nasi lemak, you've visit to the right web. We have pics like Koleksi 10 resepi nasi lemak sedap dan unik paling femes resepi.my, cara bungkus nasi lemak daun pisang kansaism, nasi lemak kukus lemak daun pisang sedap menghasilkan umi resepi intai. Read more:

Koleksi 10 resepi nasi lemak sedap dan unik paling femes resepi.my, resipi nasi lemak pandan resepi bergambar

Nasi bungkus lemak pisang daun resepi merory resep. Kotak pakai nasi resepi daun halba santan. Koleksi 10 resepi nasi lemak sedap dan unik paling femes resepi.my. Nasi daun pisang bungkus lemak nshafeareen nshafea resepi. Famous nasi lemak ss2 vmo. √ resepi nasi lemak kuning sedap. Lemak nasi resepi sedap bidadari wangi


Also read:

    .