Resepi Spaghetti Bolognese Tanpa Daging

Resepi spaghetti bolognese mudah, ricetta spaghetti alla bolognese, spaghetti alla bolognese ricetta originale, resepi spaghetti bolognese, resepi spaghetti bolognese meatball, resepi spaghetti bolognese sedap, resepi spaghetti bolognese prego, resepi spaghetti bolognese, resepi spaghetti carbonara, resepi spaghetti simple,

Siapa bilang masakan Barat sulit dibuat? Yuk, coba resep dari Dapur Rin @Simply Sweet & Cheezy yang satu ini, Spaghetti Bolognese Cheese yang pastinya akan menggugah selera. Berikut ini kami akan jelaskan cara membuatnya dengan detail.

Spaghetti Bolognese Cheese

Bahan-bahan:

  • 250 gram spaghetti, rebus hingga al dente
  • 250 gram daging sapi cincang halus
  • 1 buah bawang bombay, iris tipis
  • 2 siung bawang putih, cincang halus
  • 2 buah tomat, cincang halus
  • 1 sdt garam
  • 1/2 sdt merica bubuk
  • 2 sdm saus tomat
  • 1 sdm saus cabai
  • 100 gram keju cheddar, parut kasar
  • 2 sdm minyak sayur

Cara membuat:

  1. Panaskan minyak dalam wajan, masukkan bawang putih dan bawang bombay, tumis hingga harum.
  2. Masukkan daging sapi cincang halus, aduk sebentar hingga rata. Tambahkan tomat segar dan tumis hingga tomat layu.
  3. Tambahkan garam, merica bubuk, saus tomat dan saus cabai, aduk rata. Tambahkan keju cheddar parut, aduk kembali hingga keju meleleh.
  4. Tiriskan spaghetti yang sudah dimasak, tambahkan saus Bolognese yang sudah dibuat diatas. Aduk hingga rata.
  5. Sajikan di mangkuk yang sudah disiapkan dan hidangkan selagi masih hangat.

Mudah sekali, kan? Spaghetti Bolognese Cheese yang asalnya dari Italia ini tidaklah sulit untuk dibuat dalam versi yang lebih sederhana dari resep aslinya. Pastikan untuk memakai saus tomat dan cabai yang sudah diracik terlebih dahulu agar rasanya lebih mantap. Jangan ragu untuk mencoba resep dari Dapur Rin @Simply Sweet & Cheezy ini dan nikmati masakan Barat yang lezat tanpa harus keluar rumah.

Resepi Spaghetti Bolognese Tanpa Daging

If you are searching about Fatin rahmat resepi spaghetti bolognese, you've came to the right page. We have pictures like Resepi spaghetti bolognese prego citarasa malaysia online resepi sedap, dari dapur rin @ simply sweet & cheezy resepi spaghetti bolognese cheese, cara masak spaghetti bolognese prego resepi spaghetti bolognese mudah. Here you go:

Resepi kuah spaghetti bolognese tanpa prego malaymuni, resepi spaghetti bolognese simple tapi sedap sangat saji.my

Bolognese cpcdn sedap resipi. Fatin rahmat resepi spaghetti bolognese. Bolognese spaghetti resepi cheeze cheezy dapur diberi seenak nama. Resepi spaghetti bolognese mudah dan cepat di masak. Bolognese resepi prego citarasa complicated bbcgoodfood immediate fairly salami autostraddle pinkberry. Spaghetti bolognese resepi bahan fatin rahmat masak. Cara buat kuah spaghetti bolognese yang lebih sihat, guna bahan 'fresh


Also read:

.