Resepi Kerabu Perut Jantung Pisang

Resepi kerabu perut jantung pisang baru, resepi kerabu perut jantung pisang animasi, resepi kerabu perut jantung pisang fungsi, resepi kerabu perut jantung pisang, resepi kerabu perut jantung manusia, resepi kerabu perut jantung bocor, resepi kerabu mangga, resepi kerabu pucuk paku, resepi kerabu kacang botol, resepi kerabu kaki ayam, resepi kerabu bunga kantan, resepi kerabu terung,

Assalamualaikum semua! Hari ini, saya ingin berkongsi resepi yang sedap dan berbahan-bahan yang mudah didapati. Resepi ini mengandungi jantung pisang dan terkenal di kalangan masyarakat Asia. Ia sangat mudah dan cepat untuk disediakan, jadi sila ikuti langkah-langkah saya!

Gambar

Berikut adalah gambar yang saya jumpa untuk dijadikan panduan bagi resipi ini:

Bahan-bahan:

  • 1/2 jantung pisang
  • 5 ulas bawang merah
  • 2 ulas bawang putih
  • 2 tangkai daun kari
  • 1/2 sudu teh serbuk kunyit
  • 1/2 sudu teh serbuk cili
  • 1/2 limau nipis
  • Garam dan gula secukup rasa

Cara-cara penyediaan:

  1. Cuci bersih jantung pisang dan toskan airnya. Kemudian iris nipis-nipis seperti memotong kangkung dan rebus dalam air garam selama 10 minit. Bila sudah masak, toskan airnya dan perahkan sedikit limau nipis pada jantung pisang yang telah direbus
  2. Cincang bahan-bahan seperti bawang merah, bawang putih dan daun kari. Kemudian tumis hingga perang dan wangi. Letakkan bahan-bahan yang ditumis ke dalam mangkuk dan biarkan sejuk.
  3. Potong jantung pisang yang telah direbus kecil-kecil dan letakkan di dalam mangkuk yang mengandungi bahan-bahan tumis. Gaul secara perlahan-lahan sehingga sebati.
  4. Letakkan serbuk kunyit, serbuk cili, garam dan gula ke dalam mangkuk. Gaulkan semuanya dengan sebaiknya. Sekarang resepi jantung pisang masak siap untuk dihidangkan!

Sekian resepi dari saya. Ia boleh menjadi hidangan yang ringkas untuk hidangan makan siang atau hidangan sampingan untuk jamuan makan malam dengan keluarga dan rakan-rakan. Jangan lupa berkongsi resepi ini kepada rakan-rakan dan keluarga anda. Selamat mencuba!

Resepi Kerabu Perut Jantung Pisang

If you are searching about My world ~ my life kerabu perut simple, you've came to the right page. We have pics like My world ~ my life kerabu perut simple, periuktanah kerabu jantung pisang, suka duka kehidupanku resepi kerabu jantung pisang n taugeh. Here you go:

Kerabu jantung pisang semudah abc dan sedap diratah begitu sahaja, my world ~ my life kerabu perut simple

Pisang jantung kerabu sedap resepi azie kek mangga aziejaya. Kerabu jantung pisang yang sedap azie kitchen. Resepi kerabu jantung pisang utara ditaarufe. Kerabu pisang jantung magicalips. Kerabu resepi pisang jantung kegemaran ibu aneka masakan hadiah infosantai tersayang santai nrz kongsikan. Suka duka kehidupanku resepi kerabu jantung pisang n taugeh. Jantung pisang kerabu


Also read:

.